Comoyos nettbaserte filmbutikk har vært ute i betaversjon siden i fjor høst, og opplever stadig økt trafikk og økende filmutleie. Det er et godt tegn, for her legges det omfattende planer om nyvinninger både når det gjelder innhold og funksjonalitet i tida som kommer.

Et særdeles godt tegn er det også at Norges designråd setter pris på den jobben vi har gjort. I dag fikk Comoyo merket for godt design av rådet, for «kompromissløst fokus på gode brukeropplevelser» (jepp!).

Vi siterer:

I jurybegrunnelsen heter det blant annet at Comoyo er strippet for unødvendig reklame og effekter, og har fokus på bilde og film. Blant annet gis det mange gode muligheter til å utforske innholdet i både bredde og dybde ved hjelp av imponerende navigering.  Juryen beskriver funksjonaliteten som enkel og behagelig. Trailerkontrollene er lekre, og delingen mellom mørkt kinoområde og den lysere oversiktsdelen av løsningen er et designgrep som understreker skifte av modus. Uansett hvor du er, gis det mulighet for forhåndsvisninger og lenker til andre filmer etter ønskede søkekriterier. Hele nettstedet virker verdiorientert og har med det satt brukerens opplevelser i sentrum på en svært god måte.

Det er Bleed som er designbyrået til Comoyo.

– Comoyo er en av de mest spennende og friske satsningene i Norge for tiden. Vi vil berømme Comoyo for å ha satset tungt på design, brukeropplevelse og designdrevet innovasjon fra dag én. Vi i Bleed er svært stolte og glade for at vi får være med å skape disse tjenestene og vi håper folk som liker film og tv vil sette pris på Comoyo, sier Kjell Reenskaug og Svein Haakon Lia i Bleed.

Også Sven Thaulow, daglig leder i Comoyo, er naturlig nok strålende fornøyd:

– Dette er en anerkjennelse vi setter svært høyt. Vi har kun eksistert i litt over ett år, og at Norsk Designråd nå løfter frem Comoyo Film, som er vår første livetjeneste, blant det beste av norsk design, er virkelig stort. Vi er ydmyke, stolte og fulle av energi til å gjøre Comoyo til en enda bedre tjeneste, sier Thaulow.

Som vanlig setter vi stor pris på både ros og ris i kommentarfeltet vårt.