Jean-Claude van Damme (53) har alltid vært en mjuk mann, noe han de siste åra har holdt ved like ved hjelp av mye yogatrening.

Likevel er den nye reklamefilmen han har gjort for Volvo sjukt imponerende.

– Now I stand here before you, what you see is a body crafted to perfection, sier van Damme, med dødsforakt i blikket, før trailerne kontrollert rygger fra hverandre.

Filmen er regissert av Andreas Nilsson, er spilt inn på en landingsstripe i Spania, og er ment å demonstrere stabliteten i Volvos nye styringssystem Volvo Dynamic Steering.

Volvo påstår for øvrig at filmen er spilt inn uten bruk av spesialeffekter og triks, men fader heller. De har vel i det minste bundet fast beina hans?

Tittelen på filmen er «The Epic Split feat. Van Damme (Live Test 6)», og du kan se en bakomfilm her:

Van Damme-filmen er forresten ikke den første Volvo-reklamen som får oppmerksomhet på internett.

Det svenske reklameselskapet F&B ser nemlig ut til å ha fått mye igjen for å tenke utenfor boksen:

Uansett, dette er jo ikke første gang van Damme går i spagaten:

 

Les også:

Når Hollywood-folk lager reklamefilm for lastebiler, må jo resultatet bli tøft

volvoball