Se årets filmreklamer fra Superbowl
Årets Superbowl er unnagjort (Eli Manning! M.I.A.s veldig lange langfinger!). Som vi også tidligere har vært inne på er Superbowl også en god dag for spesielt forseggjort reklame – og særlig har det vært tradisjon for at filmstudioene har brukt masse penger på å vise fram det som kommer til å bli vårens og sommerens største blockbustere.
Nå er det vel ingen som sitter klistret og er ordentlig spente på Superbowl-filmreklamene lenger – det er for eksempel mange år siden 1997, da Superbowl-pausen ble brukt til å vise fram de aller første levende bildene fra Luc Bessons «Det femte element».
Nå vises gjerne den første traileren et helt år før filmen kommer, det er helt uaktuelt å vente på Superbowl før man begynner å markedsføre en stortittel. Likevel klipper man altså fremdeles egne spots tilpasset reklamepausene til denne enorme sportssøndagen
Her er noe av det amerikanske tv-seere fikk se i år:
1. John Carter of Mars
Disney har fått en del pepper for markedskampanjen til «John Carter of Mars» – her får man kanskje en litt bedre idé om den potensielle originaliteten til filmen regissert av Andrew Stanton («Wall-E», «Oppdrag Nemo»). Og at det ser ut som en storfilm kan ingen komme ifra:
2. Battleship
En gang i tida ville jeg kanskje frydet meg noe mer over teknoaction-flammehavet i «Battleship», men sorry – «Transformers» har ødelagt dette for meg:
3. G.I. Joe – Retaliation
Snedig klippet sammen med dette Jay-Z-sitatet. Men denne er vel også jeg noe for gammel for:
4. The Avengers
Den største nerdegleden har nok blitt viet denne promoen – forståelig nok. Men nå trenger vel ikke folk overbevises mer, kan ikke denne filmen bare komme ut?