Til alle dere andre som også er fryktelig trøtte av Harlem Shake-bølgen, har vi gode nyheter: «Goat Edition» has arrived!

Geiter og Jon Bon Jovi har plutselig fått overraskende mye til felles:

Den siste måneden har altså den store virale trenden vært den såkalte Harlem Shake.

Jeg klarer ikke helt å forklare hva den går ut på, da jeg simpelthen ikke skjønner greia helt. Men det er noe med å kle seg ut og oppføre seg åndssvakt i 30 sekunder.

22 millioner mennesker har til nå kastet bort 30 sekunder av livene deres på bloggeren Filthy Franks video, som startet det hele:

Siden har titusenvis av enkeltpersoner og bedrifter følt trangen til å gjøre sine egne utgaver.  Rogaland Høyre, for eksempel:

Men nå er altså Harlem Shake på vei ut, og arvingen står allerede i klar. I motsetning til Harlem Shake, som ble en bølge fra den ene dagen til den neste, tar Goat Edition utgangspunkt i et fem år gammelt klipp med en tilfeldig peruansk geit:

Plutselig var geiter morsomme, og en rekke avleggere begynte å finne veien til Youtube. Den 6. februar ble de beste klippene samlet av bloggen The Roosevelts, og så skulle det jo gå galt.

Først ble Taylor Swift utsatt for en tvunget duett med en geit som korpike, og siden har blant andre Robbie Williams, Justin Bieber og Miley Cyrus også blitt utsatt for liknende behandling.

Taylor Swift:

Robbie Williams:

Justin Bieber:

Miley Cyrus:

Forskjellen på Harlem Shake og Goat Edition, er at sistnevnte rent faktisk er ganske morsomt. Harlem Shake har dessuten blitt litt ødelagt av diverse smarte reklamehoder – Pepsi er blant dem som har sett fenomenets marketingpotensial.

Det pleier som regel å være et tegn på at det som startet som et viralt, autonomt fenomen har mistet sitt momentum. Gudskjelov.

Forhåpentlig kan Goat Edition få lov til å utfolde seg i fred i internettets mørkere avkroker uten oppmerksomhet fra reklamefolk og sosiale medier-eksperter. Og Rogaland Høyre.