Mark Wahlberg har ikke hatt et gram kroppsfett siden tidlig åttitall en gang, uten at det hindret ham i å starte sin egen burgerrestaurant og den medfølgende reality-serien «Wahlburgers».
Nå snur han verden enda mer på hodet med nok en reality-satsing: «The Big Brew Theory».
Tanken er å følge et firspann av sylskarpe studenter ved prestisjeuniversitetet MIT, som har byttet ut IT-milliardærdrømmene med ambisjoner om å starte et mikrobryggeri.
Og fortrinnsvis lage veldig godt øl.
Deadline skriver at også øleventyret skal være satt i Boston. Det markerer i så fall Wahlbergs ikke mindre enn fjerde reality-idé som hyller hjembyen.
Håndverksøl har hatt en eksplosiv vekst i USA de siste 20 årene, en trend som med tiden også har fått solid veigrep i Norge. Området rundt Boston og New England er blitt blant verdens mest ettertraktede ølsentra.
Det nye tv-programmet blir likevel ingen talentkonkurranse og får sannsynligvis heller ikke et øyråd.
I stedet følger man visst en ramsalt forretningsidé og skaperne av den idet de skal finne ut om den eier livets rett.
Programmet er bestilt av den amerikanske kanalen A&E, som jo er godt over gjennomsnittlig interessert i reality med programmer som «Barter Kings» og «Storage Wars» i stallen.
Deltakerne i «The Big Brew Theory» er foreløpig ikke avslørt, og det er flere aktuelle kandidater i miljøet rundt MIT, som regnes for å være verdens kanskje kuleste universitet om du vil studere realfag.
For eksempel spekuleres det på om stjerneskuddene i Aeronaut Brewing kan være deltakerne.
De består i hvert fall beleilig nok av tre doktorgradsstudenter ved universitetet og en til, ifølge en reportasje i Boston Magazine.
For øyeblikket er det ikke avklart når «The Big Brew Theory» får premiere, og i aller verste fall blir det bare med den ene episoden.
Wahlberg sjøl er ingen ølbrygger oss bekjent, men han liker i hvert fall å ta seg en pinne om man skal tro denne litt underlige opptredenen på «Graham Norton Show».