Undersøkelser fra USA viser at mange foretrekker å bruke andre dingser enn pc når de streamer film og tv – alt fra diverse bokser til spillkonsoller til Blu-ray-spillere som er tilkoblet internett. Å bruke dingsene som til enhver tid er tilkoblet tv-en er naturlig nok bekvemmelig.

Og hurra, nå skjer det også ting på det norske markedet.

Nylig signerte Comoyo en avtale med Microsoft, som innebærer at førstnevnte skal levere film- og tv-innhold til Xbox 360.Avtalen ble nettopp offentliggjort under spillmessen E3 i Los Angeles.

Hele pressemeldingen om dette kan du lese under:

Snart kan du få Comoyo film og TV på Xbox 360

Den norske film- og TV-streamingstjenesten Comoyo har nylig signert en viktig avtale med Microsoft. Snart kan Comoyos film- og TV-innhold bli tilgjengelig på Xbox 360-konsoller i alle markedene Comoyo etablerer seg.

Comoyo, som er Telenors nysatsning på innhold over internett, er i ferd med å styrke sin posisjon i det digitale film- og TV-markedet. Nylig signerte Comoyo en viktig avtale med Microsoft om å levere innhold på deres Xbox 360-konsoller.

– Avtalen med Microsoft er en milepæl. Xbox 360 har en stor brukergruppe og en sterk posisjon i markedet. Nå vil enda flere få glede av Comoyos film- og TV-innhold. Det er selvsagt ekstremt viktig for oss, forteller Sven Thaulow, daglig leder i Comoyo.

Comoyo leverer internettbasert innhold til brukerne og ønsker å legge til rette for at kundene kan få det innholdet de ønsker, der de ønsker det, når de ønsker det. Thaulow er svært fornøyd med at Comoyo nå tar et stort steg i riktig retning.

– Ved å levere Comoyos innhold på Xbox 360 tar vi steget fra PC –en og over på en ny plattform. Vi demonstrerer at Comoyo er tilpasset ulike plattformer. Xbox 360 er perfekt for å realisere Comoyos ambisjon om å gjøre det enkelt for kundene å få tilgang til det innholdet de ønsker, sier Thaulow.

Digitalisering er en global megatrend som bare så vidt har begynt. Om du har en mobiltelefon, TV eller et nettbrett vil ikke lenger være sentralt. Alt vil i fremtiden bli lagret ett sted – i «the cloud»; nettskyen – der man har tilgang til alt uavhengig av hva slags «dings» man benytter seg av. Microsoft ønsker å ta en tydelig posisjon i det nye digitale markedet som oppstår, og må legge til rette for at brukerne får tilgang på det beste innholdet i deres kanaler.

– Vi er veldig begeistret for partnerskapet med Comoyo som bringer nytt og unikt innhold fra de beste innholdsleverandørene til våre brukere, sier Petter Merok i Microsoft.

Avtalen mellom de to partene ble nylig signert og arbeidet med den tekniske tilpasningen har startet. Det er likevel ikke helt klart når Comoyos innhold blir tilgjengelig på Xbox 360. Både Comoyo og Microsoft ønsker imidlertid å lansere løsningen så snart som mulig.

For ordens skyld: Comoyo Filter er en blogg tilknyttet film- og tv-tjenesten Comoyo.