Etter å ha vært på lufta siden 2011 melder nå Kampanje at den annonsedrevne Canal 9 legges ned. Dette skjer etter at kanalen har ligget rundt et halvt prosentpoeng av tv-markedet en god stund.

Kanalen drives av C More, som nå melder at de vil fokusere mer på kjernevirksomheten med strømmetjenester og betal-tv.

I en kommentar til Kampanje sier C More-direktør Steinar Brændeland at man var fornøyd med fotballsatsingen i kanalen men slet med seere på resten av sendeflata, som foruten et par filmer og tv-serier (deriblant det gode gamle justis-i-militæret-dramaet «Jag») i stor grad domineres av reality-programmer som «Parking Wars», «Dog Patrol» og «Untold Stories of the E.R.».

Om sistnevnte hadde vært byttet ut med «Sex Sent Me to the E.R.» ville det kanskje gått annerledes.

9548/snag-it-player.htm?auto=no’ height=’338′ width=’600′ frameborder=’0′ scrolling=’no’>