Adjø, Canal 9, vi kjente deg knapt (fordi vi ikke så nok fotball og «Jag»)
Etter å ha vært på lufta siden 2011 melder nå Kampanje at den annonsedrevne Canal 9 legges ned. Dette skjer etter at kanalen har ligget rundt et halvt prosentpoeng av tv-markedet en god stund.
Kanalen drives av C More, som nå melder at de vil fokusere mer på kjernevirksomheten med strømmetjenester og betal-tv.
I en kommentar til Kampanje sier C More-direktør Steinar Brændeland at man var fornøyd med fotballsatsingen i kanalen men slet med seere på resten av sendeflata, som foruten et par filmer og tv-serier (deriblant det gode gamle justis-i-militæret-dramaet «Jag») i stor grad domineres av reality-programmer som «Parking Wars», «Dog Patrol» og «Untold Stories of the E.R.».
Om sistnevnte hadde vært byttet ut med «Sex Sent Me to the E.R.» ville det kanskje gått annerledes.